flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Положення про організацію особистого прийому та розгляду звернень громадян в Сахновщинському районному суді Харківської області

"ЗАТВЕРДЖЕНО"

наказом в.о. голови

Сахновщинського районного суду Харківської області

від 10 лютого 2025 року № 02-02/08

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

 про організацію особистого прийому та розгляду звернень громадян в Сахновщинському районному суді Харківської області

 

  1. Загальні положення

 

             1.1. Зазначене Положення розроблене відповідно до статті 40 Конституції України та на підставі Закону України "Про звернення громадян", Закону України „Про статус народного депутата України", Закону України „Про статус депутатів місцевих рад" у частині розгляду депутатських звернень і запитів, Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

1.2. Основною метою затвердження Положення є створення належних умов для реалізації громадянами та представниками юридичних осіб (далі - громадянами), наданого їм статтею 40 Конституції України, права направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади.

1.3. Зазначене положення встановлює загальні вимоги та порядок прийому громадян в Сахновщинському районному суді Харківської області (надалі – суд).

1.4. Прийом іноземних  громадян  та  осіб  без   громадянства здійснюється на загальних підставах.

 

  1. Особистий прийом громадян головою суду

 

2.1. Особистий прийом громадян проводиться в установлені дні та години відповідно до правил внутрішнього трудового розпорядку роботи суду та затвердженого графіку особистого прийому громадян керівництвом Сахновщинського районного суду Харківської області.

Для забезпечення умов реалізації громадянами своїх законних прав та інтересів прийом громадян здійснюється головою суду  та керівником апарату. 

2.2. Особистий прийом громадян головою суду здійснюється лише за попереднім записом, який проводиться помічником голови суду.

Попередній (не пізніше ніж за 1 робочий день до дня прийому) запис громадян на прийом до голови суду здійснюється помічником голови суду згідно з розпорядком роботи суду за адресою: Харківська область Берестинський район селище Сахновщина вулиця Шмідта будинок 8, або за телефоном: (05762) 3-11-98.

Запис громадян на прийом до керівника апарату суду здійснюється консультантом суду в приміщенні суду за адресою: Харківська область Берестинський район селище Сахновщина вулиця Шмідта будинок 8, або за телефоном: (05762) 3-11-98,  також громадяни які перебувають в приміщенні суду можуть зв’язатись із керівником апарату через працівника канцелярії суду. 

2.3. Під час попереднього запису на особистий прийом до голови суду з'ясовуються прізвище, ім'я, по батькові, зміст порушеного питання, вивчаються документи, інші матеріали, що подаються громадянином для обґрунтування своєї заяви (клопотання), скарги або пропозиції (зауваження).

Не допускається з’ясування відомостей про громадянина, що носять суто особистий характер і не стосуються його звернення.

Громадян має право звернутися до  голови суду та керівника апарату  як у письмовій, так і в усній формі.

2.4.Особистий   прийом   громадян   здійснюється   в   порядку   черговості та лише в години, що передбачені наказом, яким встановлено графік прийому.

Черговість прийому громадян головою суду  визначається відповідно до попередньо складеного  помічником голови суду списку.

Прийом героїв Радянського Союзу, інвалідів Великої Вітчизняної війни, героїв України, героїв Соціалістичної праці, осіб зі званням «Мати-героїня» проводиться першочергово.

2.5. Громадяни, які прибули на прийом до голови суду або керівника апарату реєструються в Журналі обліку особистого прийому громадян помічником голови суду або консультантом суду. Для цього громадяни, які прийшли на прийом:

         а) пред`являють документи, що посвідчують їх особу, а також у разі необхідності – документи, які підтверджують їх повноваження щодо представництва інших осіб. Відсутність таких документів є підставою для відмови в особистому прийомі.

         б) подають письмові звернення, викладені з дотриманням вимог статті 5 Закону України «Про звернення громадян», або в усній формі стисло висловлюють суть питання, яке вони мають право вирішити на прийомі;

в) інформують про наявність раніше поданих звернень з питання, що ними порушується. Якщо такі мали місце, надають інформацію (повідомлення) про наслідки їх розгляду.

Повторний прийом громадян з питання, яке вже розглядалося, проводиться у разі, якщо питання, порушене у попередньому зверненні, не було вирішено по суті.

2.6. Голова суду проводить особистий прийом народних депутатів, представників посадових осіб органів державного управління, представників юридичних осіб за ініціативою останніх.

2.7. Під час проведення особистого прийому громадян, можуть бути присутні їхні представники, повноваження яких оформлені в установленому порядку. Присутність сторонніх осіб під час проведення особистого прийому громадян керівництвом суду не допускається.

Особистий прийом іноземців та осіб без громадянства здійснюється на загальних підставах, у разі потреби – за участю перекладача.

Особи, визнані судом в установленому порядку недієздатними, на прийом без участі їхніх законних представників не допускаються.

2.8. У разі, якщо порушене громадянином питання вирішити на особистому прийомі неможливо через складність і необхідність додаткового вивчення, громадянинові може бути запропоновано викласти його у формі письмової заяви. Подана громадянином на особистому прийомі письмова заява розглядається в порядку, встановленому чинним законодавством для письмових звернень. Прийняті під час прийому письмові звернення у той же день помічником голови суду або консультантом суду передаються для реєстрації в журналі обліку звернень громадян (журналі обліку звернень юридичних осіб) до канцелярії суду. Про результати розгляду звернення громадянинові повідомляється письмово або усно (за його бажанням).

2.9. Контроль за виконанням доручень за результатами розгляду усних звернень громадян, які надійшли на особистому прийомі та узагальнення інформації про наслідки їх розгляду, здійснюється  помічником голови суду  щодо прийому громадян головою суду та консультантом суду щодо прийому громадян керівником апарату.

2.10. Графік прийому громадян затверджується головою суду.  Інформація про порядок організації та проведення особистого прийому громадян у Сахновщинському районному суді Харківської області розміщується на офіційному веб-сайті суду та на інформаційній дошці суду.

 

  1. Порядок реєстрації та розгляду заяв, скарг, пропозицій громадян, що надійшли поштою або під час прийому громадян.

 

3.1. Реєстрація та розгляд звернень громадян, що надійшли до суду поштою або під час прийому громадян, здійснюється у суворій відповідності вимогам Закону України «Про звернення громадян», Інструкції з діловодства в апеляційних і місцевих адміністративних судах та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об`єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації.

3.2. Співробітники відділу діловодства та обліку звернень громадян суду у день подання письмового звернення реєструють його в журналі обліку звернень громадян (журналі обліку звернень юридичних осіб) та передають на резолюцію у відповідності до вимог п. 3.3. зазначеного Положення.

3.3. На письмовому зверненні, яке подане під час особистого прийому головою суду або керівником апарату суду, обов`язково повинна бути накладена відповідна резолюція голови суду або керівника апарату.

На письмовому зверненні, яке адресоване голові суду або керівнику апарату та надійшло на адресу суду поштою, обов`язково повинна бути накладена резолюція відповідного керівника або особи, яка виконує його обов`язки.

Заяви (клопотання) Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни розглядаються головою суду (або особою, яка виконує його обов`язки) особисто.

3.4. У разі визнання скарги обґрунтованою голова суду або керівник апарату повинні негайно вжити заходів щодо відновлення порушень прав громадян.

3.5. Відповіді на звернення громадян надаються у терміни, зазначені у статті 20 Закону України «Про звернення громадян». Терміни розгляду звернень громадян обчислюється з дня, наступного за днем їх надходження та реєстрації в суді.

Звернення підлягають розгляду в місячний термін, а ті які не потребують додаткового вивчення і перевірки, - не пізніше 15 днів від дня їх надходження.

Якщо в місячний термін вирішити порушені у звернені питання неможливо, відповідальний виконавець, зазначений в резолюції, готує доповідну записку особі яка наклала резолюцію  з обґрунтуванням причин неможливості вирішення звернення. У такому випадку керівництвом суду встановлюється необхідний термін для розгляду звернення, про що повідомляється особа, яка подала звернення. Звернення ставиться на контроль. Загальний термін вирішення питань, порушених у звернені не може перевищувати 45 днів.

Відповіді на депутатські звернення та депутатські запити надаються у терміни передбачені Законом України "Про статус народного депутата України" та Законом України «Про статус депутатів місцевих рад».

3.6. Контроль за строками розгляду письмових звернень громадян, у тому числі обов`язок нагадувати виконавцеві про закінчення строку, покладається на керівника апарату. Консультант суду відповідно до плану роботи суду здійснює аналіз стану прийняття та розгляду заяв, скарг чи пропозицій громадян і пропонує керівництву пропозиції для вжиття заходів з метою усунення причин, що породжують скарги громадян.