Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
20 грудня 2023 року на другому пленарному засіданні XXXIX сесії VIII скликання Сахновщинської селищної ради, селищним головою було прокоментовано виконання рішення під головуванням судді Сахновщинського районного суду Харківської області Зимовського О.С. у цивільній справі за позовом Рудакової Олени Миколаївни до Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області, Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області про визнання незаконним звільнення з посади, поновлення на роботі, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу та моральної шкоди. Зазначаємо, що по даній цивільній справі триває апеляційний розгляд.
Згідно Конституції України державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову. Органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.
Законом України «Про судоустрій і статус суддів» визначено, що судова влада в Україні відповідно до конституційних засад поділу влади здійснюється незалежними та безсторонніми судами, утвореними законом. Судоустрій і статус суддів в Україні визначаються Конституцією України та законом. Судоустрій будується за принципами територіальності, спеціалізації та інстанційності. Систему судоустрою складають: місцеві суди, апеляційні суди, Верховний Суд. Місцевий суд є судом першої інстанції і здійснює правосуддя у порядку, встановленому процесуальним законом. Місцеві загальні суди розглядають цивільні, кримінальні, адміністративні справи, а також справи про адміністративні правопорушення у випадках та порядку, визначених процесуальним законом. В Україні діє єдина система забезпечення функціонування судової влади - судів, органів суддівського врядування, інших державних органів та установ системи правосуддя. Вища рада правосуддя, Вища кваліфікаційна комісія суддів України, Державна судова адміністрація України та Національна школа суддів України, інші органи державної влади та органи місцевого самоврядування беруть участь в організаційному забезпеченні діяльності судів у випадках і порядку, визначених цим та іншими законами.
Судова влада є незалежною, втручання будь-яких державних органів, посадових осіб в її діяльність є неприпустимим. Самостійність судової влади означає, що суди нікому не підзвітні і мають для здійснення судових функцій усі необхідні повноваження, якими наділені законом. Відокремленість судової влади означає те, що суди не входять до будь-якої іншої системи державних органів, займають особливе місце в державному механізмі. Характерною особливістю судової влади є суворо регламентований законом процес, порядок її здійснення. Отже, судова влада здійснює особливий вид державної діяльності (здійснення правосуддя), є незалежною, самостійною, відокремленою, підзаконною гілкою влади, реалізується за визначеною законом процедурою.
Крім того рішенням Конституційного суду України від 23 травня 2001 року у справі № 6-рп\2001 вказано, що відповідно до частини першої статті 124 Конституції України правосуддя в Україні здійснюється виключно судами. Виключно законами України визначаються судоустрій і судочинство. Порядок здійснення правосуддя регламентується відповідним процесуальним законодавством України. Позасудовий порядок оскарження актів і дій суддів, які стосуються здійснення правосуддя, неможливий.
Тобто, будь-які органи державної влади, в тому числі органи місцевого самоврядування в особі голови селищної ради, не наділені повноваженнями оцінювати законність судового рішення, перевіряти його правовий зміст. Виключне право перевірки законності та обґрунтованості судових рішень має відповідний суд згідно з процесуальним законодавством.
Прес-служба суду